Alla inlägg under september 2008

Av Camilla - 14 september 2008 07:38

Mamma köpte veckans Hemmets jounal, och i den fanns det mönster och bilder på stickade tröjor av lika slag. Jag blev förälskad i en senapsgul tunika och körde direkt till Garnaffären och köpte garn. Tog två nystan i fredags, vilka jag gjorde slut på samma dag. Igår var mamma uppe i affären igen åt mig medan jag var på kaninutställningen, och köpte två nya nystan.

Jag har inte gillat att sticka så mycket innan, och dessutom så har jag fått ONT vid handarbete i form av stickning och virkning, men nu går det som en dans! Snart färdig med bakstycket, och vad härligt det är att se arbetet fortskrida, centimeter för centimeter =)

Nu ska vi strax köra till hundutställningen i Helsingborg så arbetet får ligga nere till ikväll, klarar jag den abstinensen, undrar jag?

Av Camilla - 13 september 2008 17:27

Jag hade bara med mig PippiLotta eftersom mina tre anmälda hermeliner fällde... fruktansvärt mycket!

PippiLotta fick idag 92,5p med avdrag för fällning.

Pappa hade tre NZR pojkar och ingen av dom nådde till 94p.


Linda hade med sig 6 Rhinsk scheck (risknäck) och blev Bästa hona med Valfrida 95,5p

Av sina sex var det Rulle på 95p, Valfrida 95,5p, Astrid, Kakan, Lillan 94,5p och Gosan 93p. Grattis Linda!


Vår ena medlem sa i morse "bara jag får bättre än 92 så är jag nöjd" (hennes hittentills högsta) och så får hennes kanin 94,5p GRATTIS Annika!

Dessutom fick Annika rosett i kampen mellan Blekinge KAF och KristianstadOrtens KAF. Denna gången tog Blekinge båda tävlingarna, men det var jämnt, väldigt jämnt!


GRATTIS ALLA SOM VANN!

Av Camilla - 12 september 2008 12:28

Eltons dotter Nanzie ställdes ut i Hässleholm i lördags, och blev bedömd av en uppfödare från trakten som föder upp små handväskehundar.

   Nanzie är en glad och härlig cavalier, och denna dagen hade hon lite väl glad svans. Dessutom har hon underbett, men so what? Hon är sin lilla mattes ögonsten, högt älskad!

   Men den jä-la domaren säger till lilltjejen (som bara är 12 år) : "en sådan hund med både bettfel och hög svans ska man inte ställa ut, utan den ska stanna hemma och vara familjehund istället"


Vad är det för sätt?! För det första ska man uppmuntra yngre att hålla fast vid sin hobby, ingen hobby är så stor att man kan börja skrämma bort de som har intresset.

För det andra, M.C ska väl vara glad att de anmälde, så att hon fick döma?! I fortsättningen kommer jag att bojkotta henne! Aldrig ställa där hon är domare i grupp 9, och dessutom så kommer jag inte att uppmuntra mina vänner att ställa för henne heller.


Tycker det var väldigt dålig stil att hon som domare för dagen ens yttrar ngt sådant, och dessutom till en liten tjej!


Som sagt: ju mer jag tänker på det - desto mer förbannad blir jag! Vilken KOSSA!!!

Av Camilla - 11 september 2008 10:44

Idag har det börjat som en riktigt dålig dag. Mina djur är knepiga och knäppa!

Först hade jag flyttat två hermeliner till andra burar eftersom de ätit sig igenom  väggen till varandra. Det ena är en hona och det andra en hane, och honan är enligt mig alldeles för ung för en kull! Dessutom ville jag ställa ut henne först.

Satte dem i varsin bur med HELA väggar, men idag kommer pappa: satte du in kaniner under den svarta dvärgväduren? jo det hade jag ju gjort. Men den ena buren var tom och i den andra sitter två stycken svarta hermeliner! Hur F-N har de kommit ihop? Inga hål mellan facken, en liten glipa längst upp som är max 2 cm bred, men hur har han lyckats komma igenom där?


Dessutom: körde upp till garnaffären och köpte garn så att jag kan börja sticka en tröja jag såg i Hemmets Journal. Och när jag kom hem ropade pappa ner mig till kaninerna, så när mamma släppte ut hundarna så såg de bara min bil men inte mig. Lillan for över och in till grannen, innan vi fick henne att vända. In med henne och så gick jag upp för att börja lägga upp maskor... då ropar mamma: Pyret är ute i åkern.... Ingen verkar vilja stanna där de ska vara idag =(

Av Camilla - 11 september 2008 07:41

Pyttsan!

Visseligen ingen skola jag behöver köra till eller delta i idag.


MEN Lillans öron ska kammas ut ordentligt, hon ska badas och kammas igen. Mina 4 kaniner till lördag, och pappas tre ska klippas klor på och putsas om nödvändigt och även om det inte är krav på att mans ka vara på plats på skolan så är det böcker som ska läsas, uppgifter som ska göras.....

Av Camilla - 9 september 2008 19:56

på lördag ska jag till Önnestad och stälal ut mina kaniner, PippiLotta och så tre hermeliner.

på söndag ska jag åka ner till Helsingborg, och ställa ut Lillan på ett rosa slott =)

Molly är anmäld dit, likaså Zacco. Pepzi vet jag inte, men om hon hade varit det så hade jag kunnat ha uppfödargrupp för fösta gången om jag velat. nu kommer jaginte att ha det, eftersom det är för stor skillnad på hundarna, Molly är liten och nätt, Zacco den större modellen, och Lillan mitt i mellan. Men roligt hade det varit!


I vilket fall som helst så kommer Walter att ha avelsgrupp-valpar där och det ska bli roligt att se!

Av Camilla - 9 september 2008 19:53

Har inte ont när jag är på toa längre, och kan göra vad jag ska ganska så problemfritt. Men halsen gör ont! Så ont att jag idag gjort något jag ALDRIG brukar göra... jag har druckit te.

Först en sort från Friggs som hade smak av söt lakrits. Ganska så gott faktiskt. Den varma drycken gjorde underverk på min hals. Sedan tänkte jag experimentera lite grand och tog en sort som luktade underbart! Raspberry. Tyvärr så smakade den inte alls så gott som den luktade. Men lakrits-teet kan jag fortsätta med, mer i min smak!


Av Camilla - 8 september 2008 18:24

Sänkan var låg, men mycket vita blodkroppar och blod i urinen (DÖH... det senare såg jag ju själv). Trycket var kanonbra, det höga låg på  115 men jag kommer inte ihåg det låga. Tyvärr hade jag lite feber, min vanliga kroppstemp ligger på 35,6-36,3 och jag hade 37,1 så lite feber var där allt.

Så nu blir det pencillin i några dagar, dricka mycket (snart bäljat i mig en hel förpackning Tranbärsjuice) så kommer nästa grej... Jag har fått ont i halsen. Känner man sig som en hypokondriker eller gör man? Det första visste jag, men det andra är det ingen som ser eller märker mer än jag.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards