Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Camilla - 24 augusti 2008 15:23

I morgon klockan 9 är det dags för uppropet, och sedan börjar allvaret. Spännande, nervöst och roligt.


Synd att tågtiderna inte passar mig riktigt, får pendla med bilen ett tag. Jag som hatar att köra bil i Kristianstad. Får "routa" vägen direkt till högskolan och hem igen, några dagar innan jag lär mig men det kommer strax.


Köra bil är något som man ska göra ofta, helst om man är en osäker och nervös bilförare. "Övning ger färdighet"

Av Camilla - 24 augusti 2008 11:26

Nu börjar det verkligen märkas på byxor och tröjor att det är 20 kilo mindre som fyller ut...

Idag fick jag sy in ett par jeans, fast när jag bär dom tycker jag nästan att jag kunde tagit mer.

Ska sy in ett par till, så det blir väl mer på dom. Jeans är ju sådana att nytvättade är de lite trånga och när man sedan haft dom på sig ett tag så blir de större.... dessutom så är de stretchjeans: lite mer varierande i storlek från början till slut.

Av Camilla - 24 augusti 2008 10:59

jag hade ju planerat att åka ner till Helsingborg med Elton denna månaden, men eftersom C fortfarande kunde höra ett litet biljud så gjorde jag inte det.

Jag har köpt ett nytt medel som ska hjälpa mot infektioner i kroppen som vi allihop äter här hemma, eller ja... allihop i detta fallet betyder jag och mina hundar.

Senare i höst ska jag ta en tur ner till Torkel för en ny undersökning.

Av Camilla - 24 augusti 2008 10:51

igår var vi i Linneryd. Pappa, jag och Linda åkte i en bil, och Malin och Lotta i en. Familjen och klubben hade fina framgångar. Vi har fortfarande inte hämtat oss här hemma =)


Lindas Rulle vann återigen BIS med 95,5p (hans andra) dessutom hade hon två honor med i bedömningen för bästa hona, med 95p. Fast där vann Anette med en tan svart hona på samma poäng.

Dessutom vann Linda klass A (vuxna kaniner 6 månader och uppåt) och blev trea i klass B (ungdjur 4-6 mån)


Malin hade en hane med 95,5p och blev 2:a i klass A, och 9:a i B.


Själv hade jag med mig Pippilotta och två hermeliner. Pippilotta fick 94,5p och blev 8:a i klass B. hermelin honan var den bästa av de för dagen och fick samma poäng och plats 10.


Pappa hade med sig fyra New Zealand red i klass B och en trio Dvärgvädur i klass M (ungdjur max 14 veckor gamla). NZr honan fick bästa poäng av dom första, 94p och jag tror en 16:e plats i B. Dvärgvädurarna fick betydligt bättre, så bra att de hamnar i en speciell klubb inom SKAF: 96p

Det är stort, mycket större än man tror om man är oinsatt. Kan nämna att det finns en enda kanin som någonsin tagit 97p i Sverige, endast två (belgiska harar viltröda) som tagit 96,5p.


Pappa bara gick och mös hela dagen efter att bedömningenvar klar.

Lånade Lindas kamera och fotade, men tyvärr blev fotona suddiga, synd. Ska ut och fota pappas dvärgvädurar idag och skicka in till SKAF.


Kan jag nämna att vi var mer än nöjda när vi åkte hem? hahahaha

Pappas kort är numera inramat och uppsatt på väggen. Resultat som vi andra baar drömmer om =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards