Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Camilla - 17 augusti 2008 15:31

Söndag... regnat sedan jag steg upp vid 8... "regnet det bara öser ner"


Sitter vid datorn (hahaha antingen datorn eller mobilen för att kunna skriva detta) och lyssnar på.... talbok.

Rummet är lite kyligt, fönstret är öppet (mår bättre om det är svalt) men i min hjärtformade ljusstake brunner 6 värmeljus. Lågorna flammar i vinden utifrån.


I min säng ligger Elton och Pyret och sover. Pyret drar timmerstockar som en arbetare kunde gjort. När hon sover som hårdast, och snarkar så fladdrar hennes ögonlock till.


Är glad att det inte är min tur att ge kaninerna idag, det är pappas tur. Fast strax kommer Annica och Helene och jag ska märka en kaninunge åt dom. Hy, måste ut i kylan...


Fast en sak är viktig att nämna: Michael Phelps gjorde det! Han tog alla 8 gulden och blev historisk på mer än ett sätt:

Han spräckte ett 36 år gammalt rekord (mesta guldmedaljerna i simning under ett och samma OS) och så är han den genom tiderna meste guldvinnaren med 14 GULD under OS, och dessutom ett par brons... 17 VM guld... hittentills 26 egna världsrekord.

Kan man annat än Impas?  Under detta OS har han simmat 17 tälingar eftersom han har simmat kval inför finalerna. Det måste ha varit slitsamt och ändå göra det så bra!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards