Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Camilla - 12 augusti 2008 15:35

Inte illa... så många cavalier-stamtavlor har jag samlat ihop i mitt dataprogram PedX.

Vad knäppt, kanske ni säger, De finns ju fritt på nätet. Men faktum är att stamtavlor är ett av mina stora intresse, jag gillar att släktforska på mina hundar. Det är också till STOR nytta när man letar efter en passande avelshane, eller planerar att köpa in en ny tik/hane till sin egen kennel.


Dessutom så är det kul att kunna dra fram 10 generationer på sin hund och se hur långt tillbaka man kan komma. 

Av Camilla - 12 augusti 2008 11:43

Vaknade vid halv åtta, disigt och lite dimmigt, men inget regn och alldeles vindstilla. Så jag steg upp, åt min macka, gav hundarna deras frukost och sedan tog jag cykeln för min vanliga runda. Lättare idag än igår, men jag funderar på om jag skulle cykla den åt andra hållet i morgon?


Krockade med en geting, men kom undan utan ett stick, den flög rätt mot min kind, precis där örat börjar. Borde kanske ha störtkruka på sig när man cyklar.... och glasögon för jag har flertalet gånger fått flugor i ögonen....


Ute regnar det nu. Hade varit hemma ungefär en halvtimme när det startade. Skönt att jag hann. Vill ha min dagliga runda, men vill inte cykla i regnet.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards