Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Camilla - 9 augusti 2008 19:08

Vi åt middag ikväll, ute på altanen. Benjamin satt mellan två av sina mostrar: mig och Linda. Efter maten blev han gosig. Inte trött som att sova, utan trött som i att krypa ihop i min famn, huvudet på min axel och gosa med moster. Härligt, härligt!!


Dessutom så var han fnittrig, jag sa natti-natti-natti och han skrattade, mamma dunsade ett glas i bordsytan när hon dukade av efter maten, och han kiknade nästan. Pyret eller Elton satt bredvid oss och han krökte in sina tår i pälsen. Han älskar hundarna, helst ska de vifta på svansen eller någotsådant så han får håret borstat över ansiktet =)

Av Camilla - 9 augusti 2008 14:29

Ganska nöjd med resultatet, 1 och sedan 4 i ÖKL. Visseligen utan CK, men det gör absolut inget. Lillan var lite trälig, ville inte riktigti, riktigt sköta sig, men var så duktig ändå! Stod för det mesta.


Skrållans halvsyster/kusin Madicken vann veteran klassen med CK och blev BT-5, 10½ år gammal! Det ni! Grattis Helena, som även blev BT-2 med Sös.


Tillbringade denna trevliga dagen med Anette, som var där och kikade. Snart är det din tur, Anette! Inte så stor skillnad på inoff och officell. Man visar sin hund på samma sätt.

Och pratade med många vänner som man inte sett på några månader.

Av Camilla - 9 augusti 2008 06:22

Sitter här och äter min morgonmacka, samtidigt som jag plockar ihop det sista. Idag gäller det, idag är det dags för ytterligagre en hundutställning, och jag är mer nervös än jag varit på länge.


Man skulle ju kunna tro annars att ju mer van man är desto lättare blir det, men nej inte i mitt fall... ju fler jag åker på desto mer nervös blir jag, och tror att det är därför som Lillan fjantar sin på utställningar, jag vet vad som står på spel, och utsöndrar vibbar som får henne att bli stissig.


Hörde regnet för en stund sedan, lite vått ute, och lite blåsigt, men jag lämnar ändå tältet hemma. Blåser det så är det större risk att det säger "Sayonara" och tar en sightseeing tur över Ronneby. Ska följa Helenas råd och köpa stormpinnar till det.


Näpp, nu är klockan halv sju och det är dags att släppa ut hundarna en stund så att de får sin frukost innan jag ger mig av med Pillis.


Hörs i eftermiddag!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards