Alla inlägg under juni 2008

Av Camilla - 7 juni 2008 09:13

Lördag och fortfarande soligt och varmt. Vad sägs om 17 grader i solen kl 8 på morgonen? Är glad att det inte finns några valpar i huset, så dåligt som jag mår emellanåt i den älskade värmen, hur hade det då gått för dom?

   Idag är det sista dagen på Sweden Rock, och det är tänkt att familjen ska ut en stund i kväll. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag vill med eller inte. Lotta tyckte det var perfekt för då kunde hon ta en cider eller öl därute och jag kör, men jag är ingen nattuggla, att sitta där ute med en massa druckna människor till 1-2 i natt är inte min melodi precis så jag får nog ta och tänka på det lite grand!

   Idag är det loppis i Näsum. I vanliga fall så älksar jag loppisar, men jag ska inte med. Tyvärr är de väldigt dyra på den loppisen, de två senaste gångerna har jag inte hittat något snyggt och prisvärdigt som jag kan tänka mig, så jag stannar hemma. i år tar de 10:- inträde, och det är väl för att de inte kan få det sålt till sina överpriser så måste de tjäna in på annat. Nä, jag väntar nog till Augusti när det är dags för tex Kiaby, den är så mycket bättre!

   Igår gjorde jag något med min dator så idag när jag skulle gå in fanns inte en film ikvar, inte ens en genväg till mappen... skit också!

Av Camilla - 6 juni 2008 18:10

Jag orkar inte sitta i solen. Skulle behöva lite färg, mina ben är kritvita, men nu är det 28grader i solen, visseligen stämmer det inte riktigt med verkligheten, men varmt är det!

   Elton har gått och lagt sig i utställningsburen med en leksak i tryggt förvar under hakan. Han är ganska missunsam, tar gärna leksakerna för Lillan men går sedan och lägger sig någonstans och hon vågar inte sno tillbaka den från honom.

   Har märkt lite ålderstecken på Pyret: hörslen först och främst. Hon hör inte så bra som hon borde, även om hon inte är döv. Och dessutom så har hon selektiv hörsel, hon hör bara vad hon vill och inget annat.

Dessutom så har hon utvecklat sin talang för att stjäla mat till perfektion. Även om man lägger mackan, kakan eller vad det är MITT PÅ KÖKSBORDET och alla stolarna är ordentligt inskjutna, så når hon upp att stjäla dom. En dag var det fikat efter Rune-besöket: en dammsugare, två bitar Butterkaka. En dag var det 1½ macka för Emme. Hopplöst. Numera får hon faktiskt inte vara med alls när vi äter middag, hon får sitta inne då.

Av Camilla - 6 juni 2008 09:58

Hade gärna varit där ute idag, vid fyra tiden ska Team Carns soela, och de hade jag velat se. Men jag vägrar att betala flera hundra kronor för ett 12 minuter långt uppträde oavsett vilka det är som spelar.

   Syrrans pojk var där ute igår, han skulle sova i en kompis bil, men oj vad han frös, 7 grader var det igår kväll. Och idag när han kom så såg han ut som sju svåra år i håret =)

   Jag vet inte om det beror på vädret, eller om de ändrat scenernas riktning, men jag tycker vi hör så mycket mer i år än tidigare. Är glad att vi inte bor mitt i smeten, samtidigt som det kanske hade varit lite roligt med allt folk runt omkring.

   Solen skiner och som Tomas Ledin sjunger "inte ett moln, så långt ögat kan nå" Härligt härligt


Av Camilla - 5 juni 2008 11:06

Eller, ja i alla fall åkt bil förbi den =)


  Emme har varit barnvakt åt Jessika i natt, och vid 8 i morse körde jag ut till Norje för att hämta henne. Vi passade på att köra förbi SRF. Godis låg i bakrutan och tittade på all trafik, både bilar, motorcyklar och gångtrafikanter.

Av Camilla - 4 juni 2008 17:14

Följde med Lotta till Näsum i eftermiddag och besiktigade hennes sex små råttor. Allt var bra med de små, och de sov hela vägen hem.

   När vi kom hem så fick de busa en stund i valphagen innan vi gjorde ett seriöst försök till att fota de små, tror vi fick något bra, men det var minsann inte lätt.


Av Camilla - 4 juni 2008 13:10

Idag kom betyget från komvux, men jag blir inte klokare av det?


Svenska C får jag fullfölja nästa termin, eftersom det var en del muntliga grejor kvar att göra när jag blev sjuskriven. Men Psykologi A trodde jag att jag skulle få betyg i, om inte G så hade ett IG gått det också.... Har inte hört annat från den läraren i alla fall....


Slutbetyget på Komvux ska innehålla 2350p

Antingen har jag 2300 eller 2400, men eftersom SYO vägrar att besvara mina mail och sällan är där när jag söker henne så vet jag varken ut eller in. Ska försöka med Skolverket så att jag får svar på mina frågor, måste ju veta så att jag kan komplettera min ansökan till Högskolan, med betygen. Har ju alla kärnämnena...


Skit

Av Camilla - 4 juni 2008 08:10

Vaknade vid sex i morse av att jag hade kramp i höger fot, igår var det vänster. Foten knyter sig och vrids utåt, smärtsamt och mycket effektivt som väckarklocka vill jag lova!


   Elton uppskattar livet som "sjukling" just nu, för han får en halv pencillintablett morgon och kväll, och istället för att behöva in och gräva i gapet på honom för att tvinga ner den, så tar jag en halv köttbulle, eller en kokt potatis eller något liknande, och gissa om det går ner snabbt!


  Cykla med hundarna... Ja, Anki, så fort jag hittar min Springer och kan få fast den på nya cykeln så ska Lillan få en daglig dos av cykelmotion. Kanske inte så långt innan det flåset blivit bra på henne, men nog ska hon få röra på sig =)
Hon går INTE syster Malvas fotspår, skulle hon vara lös när jag cyklar så försvinner hon fortare än du hinner blinka, livsfarlig och nyfiken!


Boken... den är slut. läste till kl 10 över 12 i natt och plöjde igenom alla 4 novellerna. Fast en hade jag redan läst kom jag på. Lite synd när de sätter ihop några nya och någon gammal novell, är man en inbiten Harlequin-läsare så har man ju läst det mesta...


Ni som känner mig vet att jag har stamtavle-mani, och nu är mitt Breedmate Cavalierer uppe på 93 600 namn. MUMS!

Av Camilla - 3 juni 2008 21:18

Cyklade till Pukavik nu i kväll, och det var jättehärligt. 24 grader i solen och lite lätt motvind i början. Härligt härligt.

   På vägen dit plingade jag med ringklockan och sa hej till Lottas puppisar, och på hemvägen stannade jag i några minuter och kelade med dom. Härliga små monster, det räckte med att jag plingade och sa "Hej puppisarna" så kom alla sex fram till staketet och skulle hälsa. Öppna och framåt, och betyder det nog lite också att Lotta och jag har snarlika röster.

   Stolt över mig själv: använde ingen ettans-växel alls, utan höll mig till 2-3. Gick snabbare också, utan att flå-cykla så tar det knappt en halvtimme. Ska snart öka till varje dag, och när det känns okej får jag väl öka rundan. Kanske ta Pukavik-Norje?

  

I normala fall är min åsikt att cavalierer inte hör hemma i varken hundgård eller löplina, men faktum är att Lillan numera får tillbringa en viss tid var dag i löplina på gräsmattan. Hon är en fenomenal hoppare, och tar sig in till grannen var eller varannan dag och äter upp all kattmat och grädde som tanten sätter ut till sina katter, och nu får det vara slut!


I Sölvesborg är befolkningen mångdubblad, affärerna gör sig en bra hacka denna helgen, och då menar jag faktiskt inte bara systemet. Nej det var rockare i matvaruaffärerna, på Apoteket (som hade bullat upp med tips om vad som behövdes tex öronproppar, myggspray, solskydd mm). Faktiskt ganska roligt att se alla som kommer hit från jordens alla hörn. Hade varit kul om tex det hade funnits en "gästbok" där alla fick skriva en liten hälsning och landet eller staden de kom ifrån. Kuriosa men ack så roligt.

Längs med E22 genom Norje finns diverse campingar och parkeringar iordningställda, längs med ån på SR-sidan är det fullt av olika tält (flera militärtält) husvagnar och husbilar. Och fortsätter vädret så kommer de att ha det underbart MEN många kommer att få ordentlig solsveda och risk för solsting.


Nu ska jag byta om till nattlinne och krypa till kojs med den tjocka Harlekin-boken jag köpte idag, 4 noveller i en. Lite att bita i, varar nog en eller två dagar i alla fall. Kanske jag ställer mig på vågen först för en tjuvtitt =)


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards