Alla inlägg under juni 2008

Av Camilla - 13 juni 2008 07:27

Fick ett mail inatt från en tjej som hade varit och kollat sina båda hundar, och den ena som var 4 hade blåsljud. Först hade hon tänkt att det skulle få vara, men så blev hon lite arg NEEJ! Och tänkte över vad jag skrivit om Elton. Så hon tog sin hane till en annan vet som inte hörde något alls, så nu ska hon överklaga det beslutet. Hon tackade för att jag berättat om Elton, vilket har varit henne till stor hjälp.


Önskar henne LYCKA TILL!


Och som jag sagt innan: inte alla biljud är ett blivande hjärtfel och inte alla är ärftliga. Våga kolla om, tror du osäker så prata med din veterinär och ge en pencillinkur om det skulle behövas.


Elton åt sin sista pencillintablett igår kväll, och nu ska han få vila ett tag innan vi ska kolla om.

Av Camilla - 13 juni 2008 07:23

Idag tar Emme sin student examen och ikväll blir det studentskiva här med ett 60 tal gäster inbjudna.  Det blir Emmes fest eftersom inte mer än 6-7 stycken av dom vet om att jag får min examen också...

  Men jag struntar i det! Jag ska ha min studentmössa och vara glad, för mitt slit på Komvux är över! Och Emmes slit är över på Furulund!


Igår skickade jag in betyget (kopia) till Antagningen, får hoppas att det gäller. Räknade ut: 9 MVG, 14 VG och resten 4 G.


Vaknade första gången vid halv tre av att Pyret behövde gå ut, sedan vid 5, 6, och kvart i sju gav jag upp =)  

Av Camilla - 12 juni 2008 20:46

Sparka på den liggande människan? Reinfeldts motto? ibland kan man undra.


I mitt fall:

Eftersom jag gått i skolan nu i vår och har sökt in till Högskola till hösten (utan att veta om jag kommer in eller inte) så får jag ingen sjukersättning från det att terminen slutar den 6/6 tills sjukskrivningen är slut den 20/6.

Min inkomst är "frusen" och jag får inget. Oavsett om jag kommer in eller inte, "för det är tanken som räknas" Hmm.... Och eftersom jag tanken är att jag ska gå i skolan så får jag inte heller stämpla...

Har jag sökt sommarjobb? Givetvis har jag det, av alla ställen jag sökt till så var det bara Olofströms Kommun som svarade, och deras svar var "Nej, tack, vi har en annan till platsen"

På grund av min Fibromyalgi så kan jag inte ta vilket jobb som helst, dessutom så får jag inte ens dammsuga enligt doktorn 6-8 veckor efter operationen...

Men jag har fortfarande fackavgiften som tack vare puckot R och hans medbrottslingar, är höjd från en hundring när man inte har någon inkomst till 388kr, hur F-N ska jag ha råd att vara med i facket?

Jag har mina försäkringar på hundarna och på bilen. Måste ha bil för att komma till doktor, handla mat, ta mig till skolan under den tiden jag varit studerande nu. Dessutom, tack vare operationen så har jag ett annat matkonto, merkostander. Medicinen jag ska äta kostade 1445 att ta ut första gången, och även om jag tog det på konto så är det ju en viss summa var månad som ska betalas...

Självklart ska jag överklaga, det tyckte även hon på försäkringskassan, och det är väl illa när till och med dom undrar hur regeringen har tänkt?

Av Camilla - 12 juni 2008 09:12

Anlände igår kväll vid halv tio-tio tiden. De ska sova här i helgen, har hyrt husvagn och satt på tomten eftersom huset kommer att vara stökigt nog på grund av studentskivam och alla förberedelser till den.

   Så igår vid 10-tiden fick jag en - något dreglig - godnatt puss av den lille rackaren.


 Idag ska han äntligen få gosa hundar igen. När de ligger eller sitter bredvid honom och viftar på svansen, gärna så att det vispar lite runt hans ansikte, så skrattar han så attt han nästan kiknar. Och det måste vara hundarna, jag försökte igår med mitt eget hår, men han drog inte ens på smilbanden. Han är ju uppvuxen med Pyret & Eltons son Elvis, så de har lekt ihop. Fast nu när han kommit in i den åldern att han gärna vill knipa och dra åt sig vad det nu är han får tag på, så aktar sig hundarna lite mer.


Han försökte få tag på min Studentnalle, men då sa jag stopp! 

Idag ska jag kika på studentmössa. Har jag tagit studenten så ska jag ha en student mössa också!

Av Camilla - 11 juni 2008 17:40

Har svarat på mitt mail.

När man ska överklaga ett beslut angående cavalier-hjärtanen, så ska man vända sig till SKK först, så får man mail till Kvart. Det är han som säger vart man ska vända sig. Helst till honom i Uppsala, men eftersom inte alla kan ta sig dit, kanske inte heller har råd att avsätta en hel dag för tripen dit med alla kostnader som det innebär, så har vi här nere i söder två alternativ: antingen Torkel Falk i Helsingborg eller en som heter Björn (efternamnet har jag glömt) i Göteborg.

  Därför ringde jag till Din Veterinär i Helsingborg idag och beställde en tid till Torkel i augusti. Får hoppas att det är borta då.

Men jag ska först gå till C i alla fall så får han lyssna först eftersom det var han som hörde det.

Av Camilla - 11 juni 2008 13:49

Linda kom hit vid kvart i två idag (hon börjar kl 14) "bara" för att ge mig en stor bukett blommor, ett "Grattis till examen"- kort (Jättegulligt) och en Studentnalle! Jätteglad är det enda jag kan skriva.

  Hon är den första som grattar på riktigt ordentligt vis. Emme sa inte ett ljud, fast det hade jag knappast väntat mig heller, men mamma sa Grattis när hon hörde det och Lotta SMSade grattis på väg hem från Ullared.


Känns nästan som på riktigt nu, fast det blir bäst när betyget kommer så jag får se det på riktigt =)

Av Camilla - 11 juni 2008 11:15

Idag kom mail från Anita Kreutzlock på SKK reg avdelning angående överklagande av Eltons hjärtintyg:

 "Om du vill överklaga ett tidigare resultat som det heter så måste du ta kontakt med Clarence Kvart på SLU för att få ett namn på en veterinär som får utföra detta.

Du skall också få ett intyg av den veterinären som visar att detta är ett överklagande av tidigare hjärtresultat. Det räcker alltså inte att bara gå till en veterinär och göra en ny undersökning. Viktigt är att det står att det är ett överklagande."

Skickade ett mail till Clarence Kvart meddetsamma så att jag är förberedd inför prövningen =)

Av Camilla - 11 juni 2008 10:22

Syon på skolan ringde idag:


Mitt slutbetyg är utskrivet och kommer med posten i morgon, inklusive kopia som jag ska skicka till Högskolan...


"För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten,

 Fy F-n vad jag är bra"


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards