Alla inlägg den 19 juni 2008

Av Camilla - 19 juni 2008 18:11

Har nu valpar efter SCH DKCH Queenoustie´s Magnum och Mimmidalens Sweet Tequila (?).

Det finns en b&t tik, en B&T hane och en ruby hane otingade om någon är intresserad.



Av Camilla - 19 juni 2008 18:08

Molly och Skrållan ska fira Midsommar här med oss, deras familj är på kalas i Smålandet, hos vänner som är allergiska. Så nu har jag det hav av svart som jag vill ha (fast hade ju velat ha det lite yngre) Tre generationer B&T som ligger i sängen just nu: Skrållan 10 år 3 mån, Pyret 7 år 3 mån och minstingen Molly 1 år 4 månader.

Har precis stigit upp från soffan där Molly och mamma Pyret legat uppe på mig, Molly med sin kind tryckt mot min, härliga lilla busungen. Nu ligger hon på mina fötter under datorbordet.

Ska försöka att använda kameran lite grand, men den är ju aldrig framme när man behöver den...

Av Camilla - 19 juni 2008 13:15

Har ni tänkt på hur många olika epitet man kan ha, och de är lika variationsrika som det är variation på de som säger det till/om en.


Jag är på en och samma gång:

lillasyster, storasyster, moster, gammelmoster, kusin, nästkusin, smal(are än innan ) tjock, ung, gammal, flicka, tjej, tös, kvinna, barn, arbetslös, studerande, sjukskriven, hunduppfödare, kaninuppfödare, galen, klok, rolig, tråkig, trött, vaken, vän, bekant, kompis....

listan kan göras ännu längre, man har så många olika kontakter och betyder så olika för alla.


men jag säger så här: JAG ÄR JAG!

Av Camilla - 19 juni 2008 09:50

Det har väl knappast undgått någon att jag gillar country...

Nu undrar jag stilla: vilka fler gillar country?

Jag gör en POLL och slänger ut, glöm inte att svara på den. Skulle ni tycka att det fattas någon där så kommentera detta inlägget så vi får veta =)

Av Camilla - 19 juni 2008 09:47

Eller så är Sölvesborg glömt på deras väderkarta.


Har ni tänkt på att vädret varierar från kanal till kanal? Och inte ens SMHI's hemsida säger sanningen ibland. För någondag sedan stod det att det inte skulle regna alls här, men ändå den dagen vräkte regnet ner med lite åska som bonus.

Var en som sa att för att få det riktiga vädret för södra Sverige så ska man titta på de Danska väderprognoserna, för de stämmer bättre för oss.


Igår var ljuvligt utem ljummet och vindstilla, så jag hängde 2 maskiner tvätt på snurran ute... vaknade i morse av att regnet vräkte ner. Skit också! Bara att ta in och centrifugera och hänga i hallen istället.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards