Alla inlägg under maj 2008

Av Camilla - 25 maj 2008 09:59

i dieten är Havregrynsgröt.


1 dl havregrynsgröt med 1 dl lättmjölk och två matskedar Päronpuré (rivet päron)

Tog lite tid att äta, man vill ju tugga på allt. Och här var det lite att tugga på. Varnign för träningsvärk i käkarna, tänk er att börja tugga tuggummi utan att ha gjort det innan... det känns vill jag lova.


Men skönt och roligt att få börja äta annat än fil och soppa =)

Av Camilla - 25 maj 2008 09:49

Vann rätt låt? Det tvistar man alltid om efter ett sådant arrangemang, men faktum är att jag gillar det ryska bidraget. Gillade även Danmark, Norge och Island.


Årets bottennapp..... det fanns tre klara alternativ på den listan:

Frankrike med sin låt, piratsången och så var det väl Boznien hercegovina? som hade en Clownen Manne, en Ika Nordh-variant och så tre eller fyra vitklädda brudar...


Sverige då?  Nej, jag var aldrig så förtjust i det svenska bidraget, hur patriotisk man än ska vara... dessutom (i mitt tycke) såg Perrelli ut som en transvestit. Man utklädd till kvinna. Inte snyggt. Annars brukar jag gilla henne.

I årets svenska uttagning är det Frida, Sanna och tvillingarna Rongedahl som fastnat. Gillade Bengtzings låt också. Har alltid gillat Linda Bengtzing, hennes låtar är poppiga, kaxiga och roliga!

Av Camilla - 25 maj 2008 09:48

Kram till alla mammor runt om i Sverige.


Vi ska fira vår mamma i eftermiddag när alla är hemma från jobbet etc.


Fast mamma fick sin present av mig redan igår, hittade två helsköna t-shirt/jumpers på marknaden igår som mamma ville ha. Av Linda fick hon två kanonfina amplar.



Av Camilla - 24 maj 2008 17:17

Äntligen hemma! Ont i ryggslutet, höfterna och knäna, men så go musik!


När vi kom till Holje (Olofström) så gick vi först en runda bland knallarna, kikade lite på utbudet. Sedan gick vi och ställde oss och lyssnade på The Refreshments. De hade lockat alla möjliga: knuttar, raggare, ungdomar, äldre. Fast i min smak var det för lite av deras gamla låtar och för mycket nytt.


Pessimisten var med och spådde regn, "för hon har alltid rätt" tyvärr hade hon fel denna gång. Eller tyvärr och tyvärr, jag är glad att det inte kom något regn, men Pessimisten surar hela kvällen nu. Party-pooper!

Av Camilla - 24 maj 2008 09:28

Marknad i Olofström , men knallar, karuseller och uppträde. Själv ska jag dit och se om jag hittar ngt jag absolut inte behöver men vill ha, och så ska jag lyssna på The Refreshments!

Av Camilla - 24 maj 2008 09:24

Se hur det kan gå om man shoppar på IKEA.
En ung nygift kvinna hade varit och inhandlat en garderob på IKEA. När hon
kom hem började hon att montera upp den. Utanför hennes fönster fanns en
busshållplats.

Precis när hon var klar med garderoben körde bussen förbi och garderoben
föll ihop. Hon kliade sig lite i huvudet och monterade sedan upp den igen..
Strax därpå kom nästa buss, och garderoben föll ihop som ett korthus.

Hon ringde då till IKEA och talade om vad som hänt. De lovade att skicka dit
en kille som kunde fixa det.

Montören kom strax dit och fick ihop garderoben. Men precis när den var
färdigmonterad igen så kom bussen och garderoben föll ihop.

När han för andra gången fått ihop garderoben gick han in och ställde sig i
garderoben för att se vad det var som egentligen hände. Just då kom kvinnans
make hem.

Han var nyfiken på hur garderoben såg ut som hans fru hade inhandlat och
stegade in i rummet där garderoben stod.

När han beundrat den öppnade han garderobsdörren för att se hur den såg ut
innanför.

Maken och montören tittade ett ögonblick på varandra och sedan sa montören:
"Du tror väl inte mig, men jag står faktiskt här och väntar på bussen."


Av Camilla - 23 maj 2008 20:37

Beställde en cykel på Haléns. Lite nostalgi-modell har jag för mig, med rundad ram. Viktigast av allt:

3-växlad (räcker ypperligt)

kjolskydd

ljusen bak och fram

cykelkorg


Spännande! Kan knappt bärga mig. Och idag ringde de från ASG i Hässleholm, den är där, och jag får den på måndag!


Undrar om den är monterad eller om det blir cykel i byggsats?

Av Camilla - 23 maj 2008 08:28

Fast gissa att jag är nervös... '

Efter 2 veckor med enbart soppor och fil så är det dags att utöka repetoaren lite grand. Äggröran består av ett uppvispat ägg med 0,5dl mjölk i. Tuggas noga (fast jag har under dessa två veckor även tuggat Cambridge, fil och soppa)


Ingen dricka när du äter. Minst 30 minuter. Ät med tesked så att det blir små tuggor. Hittentills går det bra och jag mår bra =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards