Alla inlägg den 29 maj 2008

Av Camilla - 29 maj 2008 19:27

Nästa vecka ska jag till veterinären med Elton-peltonen. Han kommer att vara så glad och pratsam på väg dit, och så ynklig och trött på väg hem. Vi har en dejt med först C för ett nytt hjärtintyg, och sedan ska han rensas i båda ändar = analsäckarna och tandstenen.

   Håll tummarna för intyget, är nervös redan nu.

Av Camilla - 29 maj 2008 19:25

Hmm, så var det detta med bilen... Ni som läste bloggen innan har läst om bilens uppförande på väg hem från Magnus...

   Idag när föräldrarna skulle hämta sin lagade bil, så tog de min upp så att han kunde ta en kik i den. Och ganska så snabbt konstaterade han felet... säkringen som går till rumpvärmen. Den var duktigt bränd, vilket vi missade igår när vi drog upp och kollade dem, eller så missade  vi att dra upp den.  En ny säkring och bilen går som den ska igen.


Tur att det inte var ett allvarligare fel, men.... vilken pinsam miss ändå!

Och nu får jag inte använda rumpvärmen i bilen längre. Får köpa en extern sits som kopplas till cigarett-tändaren istället. För utan rumpvärme vill jag absolutinte vara. På vintern får jag alltid ont, spänner mig i snö och kyla, och blir alldeles stel i ryggen, då är rumpvärmen perfekt!

Av Camilla - 29 maj 2008 07:52

Lotta ska proviantera inför valparnas flytt med lite smått och gott, och jag ska köpa Galltvål.

Galltvål är kanon! Man kan använda det till det mesta, tvätta vita hundar och kaniner, fast kanske inte med perfekt resultat, tvätta vita kläder (inkl underkläderna), vita dukar och annat.

Dessutom kan man skrubba sin psoriasis med det, sedan smörja in med Aloe Vera (märke Forever Living) Propolis Creme, så håller man sin psoriasis i schack. Sedan jag började köpa Propolis cremen, så har min psoriasis minskat enormt, dessutom så gick det än snabbare med galltvål...


Sedan vet man ju aldrig vad man hittar för smått och gott i den affären, kan bli en hel del =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards