Alla inlägg under april 2008

Av Camilla - 14 april 2008 09:33

Håller just nu på att få en kull med cavaliervalpar.

Pappa är Walter LP1 Lp2 Sannsiss Black Indian, hjärta UA 7 år, b&T

Mamma är Kajsa, Cavalkeesens Betty-Boop, hjärta UA nästan 6 år gammal, trf

Än så länge är det fött 3st b&t tikar, en ruby tik, en hane och en tik i trefärgat.


Någon som är intresserad? Ring Lotta på  0709-530482, eller maila henne på mailen

Av Camilla - 13 april 2008 15:24

Igår kväll kom Emme in på mitt rum en stund, och så säger hon när det är dags att gå ner: Jag tror jag ska gå ner och ta en sillamacka....

   Det är bara två fel med den meningen: hon äter absolut inte sill och dessutom var det meningen att det skulle vara Jag tror jag ska gå ner och slå en drill... =)

Av Camilla - 13 april 2008 09:01

Jag älskar böcker! de ska vara underhållande och gärna med en jobbig kärlekshistoria för att sedan få ett lyckligt slut. Eller spännande och blodisande. Nackdelen är ju bara att när man får sina händer på en bra bok, då glömmer man allt runt omkring, och skolan blir lidande. Jag har ingen disciplin alls, utan tar helst en bok framför att plugga, sorgligt nog.

   I förra veckan fick jag ett paket från Bokus med 5 Norah Roberts böcker... de var slut efter två dagar. Jag älskar hennes böcker. Min favorit än så länge är en som i filmversionen heter Montana Sky, Annars var det två riktigt bra böcker om tre syskon Gallagher på Irland, och en gammal sägen om älvfursten Carrick som blivit kär i en människoflicka. En oslagbar kombo: Irland och kärleksböcker, mina favoriter!

   I fredags kom ett av mina paket från Harlequin. Får tre i månaden. Dessa läste jag ut under gårdagen.

   På bokrean för några veckor sedan köpte jag en isländsk deckare av Yrsa Sigurdadottir (?) som var kanon, och nu letar jag efter hennes andra bok "Den grav man gräver". Hon rekomenderas varmt till andra som gillar deckare.

   Jag läser snabbt, men är det en bok som jag fastnar för så läser jag gärna om den, och då hittar jag nyanser och detaljer som jag inte sett från början. KAN INTE läsa en bok sakta! Från pärm till pärm på kortast tid.


Kan inte heller läsa dokumentärer, självbiografier eller politiska böcker, kräkvarning, uttråkad. Tappar sugen och tråden meddetsamma.


Andra böcker jag slukat är de flesta av Stephen King, utom de om revolvermännen eller den om Dolores Clayborne. Sistnämnda försökte jag att läsa under 4 års tid, men kom aldrig igenom den helt, och lämnade istället in den till Lions i Sölvesborg, så kan de sälja den till någon annan som kanske uppskattar den bättre. (Provade att se filmen, men den var lika kass)

Dean R Koontz skriver kanonböcker. Jag har läst alla serier som getts ut av Margit Sandemo. De flesta böcker utanför serierna också. Av serierna är nog Sagan om Isfolket och De svarta riddaran de bästa. Gillade också Blåljus, men de böckerna var lite väl korta, och så blev det ett så abrupt slut på serien.

  jag läste hela Borta Med Vinden som 12-åring. Underbar bok, med precis tillräckligt mycket sorglig kärlekshistoria för att binda mig. Men tur att någon annan tog upp tråden och skrev en fortsättning med lyckligt slut så även Scarlett och Rhett fick varandra till slut.

Av Camilla - 13 april 2008 08:56

Linda tog fem av sina risknäck (alias för Rhinsk Scheck ) och åkte med Rune till Tvååker för att ställa ut igår. Det gick bara bra. På dessa fem hade hon: Augustin 95p (första i Sverige) Nordhman 94,5p (efter att ha haft 7 raka 95or kändes det lite som antiklimax sa Linda, men det är ju på G in i fällningsperiod) Herrman 94p, och flickorna Astrid och Gertie 94p vardera. Det räckte till en grupp hanar på 283,5p och 13 placering i prislistan: Grattis Linda!

  De var inte bara på utställningen de där båda, utan körde en runda till Ullared och gjorde lite shopping, och till Björkäng dit de åt mat. Hade haft en trevlig dag.

Av Camilla - 12 april 2008 19:18

Visst var Hoppsan lite orolig i morse, inte som om hon letade efter Brorsan utan mer som att hon ville ha något att förströ sig med.

   Fast när vi andra steg upp så fick hon leka och busa så mycket med mamma Pyret och storasyster Lillan, att nu strax efter 19, så sover hon som en sten i sin korg.


Av Camilla - 11 april 2008 18:43

Ikväll kom Nina och hennes sambo hit och tittade på Love och Hoppsan, och det slutade med att Love numera har hemadress Älmhult. Det var med skiftande känslor som avresan skedde... denna kullen är speciell och det kommer att bli lite tomt utan dom.

  Får rikta ett tack till Åsmund, som tipsade dom om Love.

Av Camilla - 11 april 2008 06:29

Nej, inte ens våra tuppar är valen när terroristerna börjar sin morgon! Kl 5 startade de idag och ville ut och ha sin frukost, kvittar vilken ordning, bara det blir av. Och jag, stackars matte som sitter här, trött och halvt medvetslös, har inget annat val än att gå ut med dom och utfodra dom.

   Men samtidigt är jag så stolt över mina två skitungar! De ville ju bara ut ock kissa/bajsa. Så lättlärda och duktiga!

Av Camilla - 10 april 2008 10:18

Jag svär, jag delar rum med två terrorister!

 De vuxna är vana vid att sova lika länge som jag, inga problem, de gillar att krypa ner under täcket eller på huvudkudden och bara mysa, så länge som de får ligga nära.

  Terroristerna Hoppsan och Love anser att man ska stiga upp mitt i natten (kl 6) få frukost och minst en timmes bustid antingen ute eller nere. Gärna en kombination.

   Kl 6.... vem vill stiga upp så tidigt sin lediga dag? Eller ens en dag när det är skolan, eftersom tidigaste lektionen inte börjar förrän kl 10?

   Jag har försökt resonera med dom, men blir överröstad av en klar stämma och studs mot valpgallret. Bara att masa sig upp från den varma goda sängenoch bära ut de smnå huliganerna. Sedan kryper man ner i sängen igen för att sova en stund till. Antingen funkar det som att du somnar om och är jättetung i huvudet när du vaknar, eller så är du klarvaken från 6, och hela dagen sedan går i dimma när verkligheten hinner ifatt.

   Men det finns en fördel: det är sällan det bajsas inne om nätterna, för det är ju det de ska ut och göra kl 6, så jag får väl berömma dom också. När jag vaknat riktigt och fått ut all bomull från hjärnkontoret vill säga.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards