Alla inlägg den 21 april 2008

Av Camilla - 21 april 2008 19:51

Idag har jag beställt cavalier-foder, ska gå över till det på alla utom Godis (som äter Royal Canin Mini Mature, till hundar från de är 8 år gamla.)

  Lite surt eftersom man måste beställa minst 40kg när man har Mini, det betyder 42kg cavalierfoder och 1668kr på ett bräde. Och sedan jakt på vart jag kan förvara det så att det dels inte står fuktigt eller för varmt, och dels inte Lillan och Pyret kan bita sönder påsarna för då äter de hela tiden.  Förhoppningsvis får jag en tunna till när jag ska in och betala det i morgon. Då har jag tre stora fodertunnor från RC och borde kunna förvara det någolunda bra.

   Det jag har märkt på Elton efter ca 2 månader med fodret är att han äter bra hela tiden. Sedan har jag väl inte märkt så mycket på päls eller annat, men eftersom han är en velepotta med maten så är det helt okej.

   Lillan och Pyret äter allt så där är det inget att fundera på. I deras fall är det snarare så att de  äter för mycket och för fort om jag inte håller koll. Tro inte att de ska tugga sin mat, nej det är helt onödigt att göra så!

   Och jag såg på Hoppsan och Love att det var mycket uppskattat, de försökte sno för Elton hela tiden!

Av Camilla - 21 april 2008 12:14

Här är ljuvligt ute! Visst är nätterna kyliga, men dagarna är som sagt: ljuvliga. Varma vindar, blå himmel, fågelkvitter.

   Gammalt skrock säger: Om skatorna bygger sina bon lågt så kommer det att bli en varm sommar, och ja, skatorna här omkring bygger lågt.

   Hörde att det ska bli varmt i sommar. Man är ju en typisk svensk: blir aldrig nöjd. Men det kan ju bara bli bättre än förra sommaren, för här regnade den bort. Sedan behöver det ju inte vara 27-35 grader dagligen, men lite då och då är ju inte dumt alls =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards