Alla inlägg den 18 april 2008

Av Camilla - 18 april 2008 19:38

Egentligen var dte bestämt att lilla Hoppsan-Sa skulle flytta i morgon, men ikväll ringde hennes matte och undrade om det gick att göra det på söndag istället. Tajt med tid, eftersom det under ca 5 veckors tid varit bestämt att det skulle ske den 19/4 så har jag andra planer på söndag, men det ska nog gå att ordna.

Tänkte på en konversation jag haft tidigare med annan uppfödare, som dels begär extra betalt för tid utöver de 8 veckorna, som valpen får stanna kvar innan ägaren kan hämta sin valp. Dels inte ändrar bestämd leverans oavsett var-när köparen ringer. Jag tycker inte man kan göra riktigt så... Visseligen blir det som jag skrev tajt med tiden, men jag anser nog att det är en tjänst som man som uppfödare definitvt får vara beredd att ställa upp med.

   Är också väldigt skeptisk till att begära mer betalt för någon vecka extra hos mamma och familjen. Låter lite gnidigt...

Av Camilla - 18 april 2008 18:55

 Än en varm, len och gosig liten valpenissa i sängen, tätt intill en? Igår gav sig Hoppsan sjutton på att hon skulle INTE sova i sin korg i hagen. Det var lite kyligt i rummet, jag vet inte om det inverkade, men i vilket fall som helst lyfte jag på gallret så att hon kunde springa fram till sängen, och lyfte upp henne till oss andra. Hon har legat hela natten bredvid mig, och sovit som en liten gris. Vaknade vid fyra och gick ut med henne, för att gå upp och fortsätta att sova, och klockan åtta som först ville hon stiga upp på allvar och få frukost. Hade inte min klocka ringt hade hon nog legat kvar längre och mysat med oss.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards