Alla inlägg den 17 april 2008

Av Camilla - 17 april 2008 13:18

Lilla Hoppsan-sa har idag varit på återbesök hos veterinär Åsmund, och är nu redo för sitt nya hem. Hon flyttar på lördag. Samtidigt som det känns vemodigt så är det rätt skönt: jag får mitt sovrum tillbaka! Behöver inte stiga upp kl 5-6 för att det lilla buset vill ut.

Inatt vaknade jag halv fyra av att det var en månskensserenad i valphagen, så jag lyfte upp henne till mig i sängen, varpå hon busade, tuggade hår (inte nödvändigtvis Pyrets eller Lillans) och gnagade fingrar. Varm och go!

  Igår när jag kände mig så dålig så la jag mig och sov ett par timmar, men en liten Hoppsan på huvudkudden, precis som hennes mamma och storasyster brukar ligga, efter 2 timmar reste hon på sig och la sig utmed mitt ansikte istället, och sov glatt vidare. En helt underbar känsla, som jag kommer att sakna när hon flyttat.

Nu har hon krupit upp i sin korg, och lagt sig bland alla nallar och leksaker. Trött efter flera timmars bus, först med biltur till veterinären, sedan bus på gräsmattan både med övriga gänget och alldeles ensam. Lilla Hoppsan-Sa..

Av Camilla - 17 april 2008 13:13

 Förvarsadvokaten:  -Kan ni vänligen tala om hur gammal ni är.
Den lilla damen: -Jag är 86 år gammal. 
Förvarsadvokaten: -Berätta nu, med egna ord, vad som hände kvällen den 1 april. 
Den lilla damen: -Ja, jag satt ju där på verandan när den unge man som bor granne kom och satte sig bredvid mig.
Förvarsadvokaten: -Kände ni mannen?
Den lilla damen: -Nja, lite grann, han bor ju som sagt var granne och är mycket trevlig. 
Förvarsadvokaten: -Vad hände efter han satt sig ner? 
Den lilla damen: -Han berättade att han tyckte om äldre kvinnor och att jag var väldigt sexig. 
Försvarsadvokaten: -Och vad hände sedan? 
Den lilla damen: -Han började att smeka mig på låren. 
Förvarsadvokaten: -Hindrade ni honom?  
Den lilla damen: -Nej det gjorde jag inte. 
Förvarsadvokaten: -Varför inte? 
Den lilla damen:- Det kändes så skönt. Ingen har gjort så med mig sedan min Albert dog för 30 år sedan. 
Förvarsadvokaten: -Och sedan? 
Den lilla damen: -Han började smeka mina bröst. 
Förvarsadvokaten: -Hindrade ni honom? 
Den lilla damen: -Nej det gjorde jag inte. 
Förvarsadvokaten: -Varför inte?  
Den lilla damen: -Hans smekningar gjorde mig alldeles varm i hela kroppen, jag har inte mått så bra på åratal. 
  Förvarsadvokaten: -Vad hände sedan? 
Den lilla damen: -Jag kände mig så upphetsad att jag bara la mig ner och sa: 'Ta mig unge man, ta mig!' 
Förvarsadvokaten:
 -Nå, tog han er? 
  Den lilla damen:  -I helvete heller! Han skrek bara: 'April, April!!' Och det var då jag sköt den djäveln

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards