Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Camilla - 16 mars 2008 15:23

och tyvärr är det fnurr på bredbandet så jag loggas ut hela tiden.


Skulle ju skriva STORT GRATTIS till gårdagens vinnare:

BIR CH Clopsville Cimarron, äg Vouges. (Blenheim tik)

och

BIM+CERT+CHAMPIONAT till CH Vouges Riddick at Leamington, Alex, som är en ursnygg B&T hane... Släkt i släkten också, hans mormor är syster till Skrållan =) Betyder ju därmed också att jag inte kan fråga om att få låna honom på någon av mina tikar då jag anser det blir lite väl nära, även om det skulle vara tillåtet inom Inavelskoefficienten.

Av Camilla - 16 mars 2008 07:29

   Mycket av tjusningen med att gå på hundutställningar är att träffa folk och prata. Igår var det så klart Anki på Jankils, Truls ägare Gunilla (Truls är en av Lottas valpar i första kullen efter Simpan och Kajsa) Janina och Lars från Wides, Ja Gun-Britt och make därifrån såklart också, det kom fram en tjej från Blekinge och frågade lite om avel och parningar, hon hade en blenheim och ville ha b&T eller trf, så jag rekomenderade henne att ta kontakt med Carina och Walter.  Flera av de som man träffar på kaninutställningar syntes till i hallen vilket var roligt. fast Monica sa direkt att det var tveksamt om hon skulle ställa ut sin hund på en sådan här =) när hon fick se trängseln, hur det gick till och allt, fast jag tror det bara var lite nerver....


  Tänkte passa på att köpa med mig en påse RC Cavalierfoder hem, men när jag tog den och gick fram till försäljaren så säger han: "vi säljer ingen hundmat idag, utan i morgon eftermiddag säljer vi ut de påsar vi har här"

vad är det för försäljare som är på mässa och inte har hundmat till försäljning under utställningen? Stor miss. De andra foderföretagen hade ju påsar till salu. Så jag testar en påse James Wellbeloved istället, köpte en sådan hem FÖR DE HADE PÅSAR TILL FÖRSÄLJNING =)


   Anki och Molly passade på att komma inom och hälsa på valparna innan de åkte vidare. Molly börjar bli en mogen flicka för hon skällde inte ut sina syskon, utan stod och sniffade på dom länge.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards