Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Camilla - 21 februari 2008 21:36

Jag har en kompis som bor på en gård. de föder upp köttkor, och eftersom Kor är Antons största förtjusning så har vi varit och hälsat på ett par gånger.

   Denna gången fick vi nöjet att se en kalv som var mindre än 30 min gammal. Liten och darrig försökte den att resa sig upp och ta sin första slurk mjölk.

   Fyra av kalvarna hade lärt sig att gå rätt igenom grindarna, så de strövade fritt på gårdsplanen, nyfikna små skitar som undersökte oss - visseligen på ganska så betryggande avstånd - och majsåkern.

   När vi körde hem sa Anton: jag ska bli ko-bonde när jag blir stor... (så vänder han sig mot kusinen Joel och fortsätter) och du kan bli min piga =)

Bio

Av Camilla - 21 februari 2008 08:56

  Igår var vi på bio och tittade på Asterix på de Olympiska Spelen. Jag hade nog lite roligare än barnen men det var en bra film!
   Lite info: i förra Asterix-filmen (Asterix o vikingarna, tecknad) så hette duvan SMS (stavning?) och i denna filmen hette duvan "Telegrafix". Och jag vet inte varför men så fort jag såg skådespelaren som spelade Brutus så tänkte jag "Stellan Skarsgård"



Av Camilla - 21 februari 2008 08:50

I tisdags kväll sa jag till min pappa: om hon gått ner i vikt i morgon också så får vi avliva henne, då orkar jag inte kämpa längre...

   Jag vet inte om de vibbarna spred sig, men på morgonen när jag skulle väga så gjorde jag en flaska välling för att testa om aptiten kommit tillbaka, och jösses vad hon äter! Går jättebra.

   Hon väged 114g i går morse och 121 igår kväll. I morse ungefär samma tid som gårdagens morgonvägning så vägde hon 120g. Det räknar jag som en ökning på 6g på ett dygn, och det är kanon. Men så ser hon då verkligen ut som ett päron när hon slukat ett mål mat.

   Syskonen ökar inte lika fort, men å andra sidan så har de ökat ett par dagar och är mer stabila, de väger ca 170-175g var.


Så nu hoppas vi att detta håller i sig och kämpar ett tag till.


Idag är de 1 vecka gamla.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards